Imprimer cette page

Archives des événements

Lectura en veu alta 2016



open

Novament, i per 4t any consecutiu, 97 alumnes voluntaris entre Primària, Collège i Lycée han participat al Concurs de lectura en veu alta el dijous 18 de febrer al CDI. Un jurat va escollir els representants de cada categoria que aniran a competir amb la resta d’escoles catalanes.

Aquest concurs és una iniciativa conduïda per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per tal d’impulsar la lectura entre les noves generacions.

Felicitem a tots els participants i encoratgem els guanyadors per a les següents etapes. Tots ells aniran als quarts de final, que tindran lloc el dia 5 d’abril al Conservatori de Música de Barcelona.

Els 1rs premis llegiran i els 2ns i 3rs premis seran substituts en cas que hi hagués alguna incidència.

Volem agrair la tasca del jurat, la preparació dels professors de català, la Claudia Ocampo que sempre ens fa de pont amb Primària, l’ajuda que vam rebre de la Sandra, el Rafa i el Juan dels serveis de manteniment per tenir una sala magníficament condicionada on celebrar el concurs i a totes les persones que han fet que aquesta meravellosa experiència sigui possible.


PREMIS

Grumets Vermells:
alumnat de CE2 i CM1
1r premi: Eloi Palos
2n premi: Kira Saliou
3r premi: Carla Gelabert

Grumets Verds: alumnat de CM2 i 6ème
1r premi: Ilya Zahi
2n premi: Aram Roca
3r premi: Carmela Vázquez

Timoners: alumnat nouvingut de CM2 a 4ème
1r premi: Zoé Maumont
2n premi: Sophie Devaux
3r premi: Kato Snick

Corsaris: alumnat de 5ème i 4ème
1r premi: Júlia Bassas
2n premi: Margot Canavaggia
3r premi: Ela Arenas

Tropa de corsaris: alumnat de 3ème i 2de (lectura coral)
1r premi: Axel Champredon, Carla Satué, Almudena Garcia
2n premi: Júlia Solé, Marina Bruna, Johana Zott


 































Le Chachamo, une émission Radio des GS1



open
Le mot chameau
Le chat Momo
Le chameau chat !

CHACHAMO est une émission sur les mots. Par groupes de cinq et toutes les 3 semaines, les élèves de Grande Section de Cécile Caminade l'enregistrent sur Planète Radio.

Écoutez-la ici.






















Siguiendo los pasos de Don Quijote por Barcelona






open
Esta semana, los alumnos de 1ère S2 y S3 han seguido los pasos de Don Quijote y Sancho Panza en Barcelona. La ruta empezó en la Catedral de Barcelona, hasta llegar a la Barceloneta, no sin haber visto antes la famosa imprenta de Sebastián de Comelles, en el corazón del barrio judío. En la Barceloneta, vimos la playa de Maians que Cervantes veía desde su ventana, en la que tuvo lugar el famoso duelo de Don Quijote con el Caballero de la Blanca Luna, y nos despedimos en el Paseo Colón, delante de la casa en la cual estuvo viviendo Miguel de Cervantes durante su estancia en Barcelona.

Este recorrido literario por la Barcelona del siglo XVII, y sobre todo, por la Barcelona de Cervantes, fue llevado a cabo por un dinámico guía. El periodista David Revelles, con el Quijote en la mano, nos hizo reflexionar sobre la noción de héroe en los siglos XVI-XVII hasta hoy en día, nos presentó la realidad social, política y económica de la época a partir por ejemplo de la figura del famoso bandolero catalán Roca Guinarda pero también leyendas urbanas de la ciudad.

Finalmente, nos reveló la misteriosa identidad del galeote Ginés de Pasamonte, y acabó recordándonos que el Quijote no solo es una obra de duelos entre personajes, sino también entre autores, reales y apócrifos, y entre personajes, reales y ficticios.

«Y, así, me pasé de claro a Barcelona, archivo de la cortesía, albergue de los extranjeros, hospital de los pobres, patria de los valientes, venganza de los ofendidos y correspondencia grata de firmes amistades, y en sitio y en belleza, única; y aunque los sucesos que en ella me han sucedido no son de mucho gusto, sino de mucha pesadumbre, los llevo sin ella, solo por haberla visto».

Capítulo LXXII, Don Quijote, Miguel de Cervantes